Dostępność

Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Przedszkola nr 158 w Warszawie

Przedszkole nr 158 w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej https://p158.eprzedszkola.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej Przedszkola nr 158

  • Data publikacji strony internetowej: 2023-09-01
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-09-01

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:

  1. Brak jest transkrypcji opisowej niektórych materiałów dźwiękowych.
  2. Brak dostępności wszystkich funkcjonalności za pomocą klawiatury.
  3. Niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF.
  4. Niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej.
  5. Część zdjęć nie posiada opisu alternatywnego.
  6. Na niektórych stronach brak jest odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.
  7. Niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki.

 

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest dyrektor Barbara Mańkowska  p158@eduwarszawa.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 723 456 273. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć do podmiotu skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury skargę można złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl

Dostępność architektoniczna

Sposób dojazdu

Wejście na teren placówki bezpośrednio z chodnika wzdłuż ul. Dwóch Mieczy. Dojścia piesze są od ulic Gembarzewskiego, Grzybowej i Zygmunta III. Przejścia dla pieszych nie posiadają sygnalizacji dźwiękowej, ani świetlnej.  Chodnik dla pieszych nie ma wydzielonego pasa dla rowerzystów. Kilka ogólnodostępnych miejsc parkingowych znajduje się od ul. Barlickiego, brak wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

Najbliższe przystanki autobusowe znajdują się w odległości: 170 m Działyńczyków - autobus nr 115 kierunek Aleksandrów, nr 183 kierunek Zielona, nr 514 kierunek Wola Grzybowska oraz 190 m Niedziałkowskiego - autobus nr 115 kierunek Mokry Ług, nr 183 kierunek Wiatraczna, nr 514 kierunek Metro Politechnika.

Najbliższa stacja PKP Warszawa Rembertów znajduje się w odległości do ok.1200 m. Dojście na perony jest możliwe za pomocą schodów stałych i podjazdu.

Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców

Wejście do jednopiętrowego budynku po 4-stopniowych schodach z pochylnią. Brak platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. Drzwi wejściowe o szer. 90 cm. W budynku nie ma windy - aby dostać się na poziom powyżej parteru, należy pokonać dwa ciągi schodów. W korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli. W budynku nie ma toalety dostosowanej  dla osób z niepełnosprawnością.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W budynku jest możliwość kontaktu za pomocą domofonu. W budynku nie ma zakazu wstępu z psem asystującym.

Sekretariat znajduje się na parterze, drzwi o szer. 80 cm.

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń